Enguany es compleixen 10 anys dels acords entre el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme (Turespaña), la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona, que han permès la implantació del Sistema de Qualitat Turística en Destinacions (SICTED) a la demarcació de Barcelona. Per commemorar-ho, s'ha homenatjat les primeres empreses i destinacions que van obtenir el distintiu.
L'acte commemoratiu, que va tenir lloc a la Casa Llotja de Mar, el van inaugurar la directora de Turespaña, Marta Blanco; el president de la comissió de Turisme de la FEMP, Francisco González; el director gerent de la Cambra de Comerç, Xavier Carbonell; i el diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Ramon Riera.
Després de la conferència "El turisme i el repte de la qualitat", de l'economista Josep M. Gay de Liébana, es va procedir al lliurament de guardons a les empreses i destinacions pioneres en la implantació del SICTED a les comarques barcelonines. La clausura de l'acte va anar a càrrec del membre del Comitè executiu de la Cambra de Comerç de Barcelona, Oriol Guixà, i del diputat de Turisme, Ramon Riera.
Al conjunt de Catalunya hi ha 16 destinacions i 514 empreses i serveis reconeguts pel SICTED. La demarcació de Barcelona és líder del projecte amb 12 destinacions i 431 empreses distingides el 2014, Maresme (72), Osona (65), Garraf (57), Vallès Oriental (50), Berguedà (42), Baix Llobregat (36), Alt Penedès (27), Vallès Occidental (22), Bages (21), Anoia (15), Vilafranca (15) i Moianès (9).
El SICTED a l’Anoia
Un total de 15 empreses turístiques disposen del certificat de qualitat SICTED, una distinció d’àmbit estatal que reconeix la competitivitat de les empreses del sector. Les quinze empreses que tenen el distintiu són: la brigada de l’Ajuntament de Calaf, Cal Barrusca, Cal Fuster de la Plaça, Cal Grau de la Llavinera, el forn Cal Prat, el Celler Cal Prat, l’oficina de Turisme de Calaf, El Castell de Boixadors, La Torre de la Manresana, l’Observatori de Pujalt, el museu de la Pell i Comarcal de l’Anoia, Punt d’Informació Cultural i Turístic d’Igualada, la Torre Nova Resort, Globus Kontiki i Cava Pagès Entrena.
Per aconseguir l’adhesió́ i/o mantenir-la, les empreses han de complir uns indicadors de qualitat, unes mesures de bones pràctiques recollides en un manual. A més, reben un pla formatiu, assisteixen a tallers i participen en grups de treball. Una entitat externa avalua cada any el compliment del manual de bones pràctiques i supervisa que les empreses apliquin tots els indicadors de qualitat exigits.
El Consell Comarcal és l’ens encarregat de gestionar les acreditacions, un projecte que té la voluntat d’incrementar la competitivitat de les empreses turístiques de la comarca i augmentar els estàndards de qualitats turística de la destinació́. Les empreses i entitats turístiques, així com els productors, comerços i restaurants que estiguin interessats en adherir- se o bé vulguin obtenir més informació́, es poden adreçar al Departament de Promoció Comarcal del Consell Comarcal de l'Anoia (telèfon 93 805 15 85).
Last modified: 5 de febrer de 2018