Consell Comarcal de l'Anoia · Plaça de Sant. Miquel, 5 · 08700 Igualada · Tel. 93 805 15 85

Portal de l’empleat

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor até prop de 4.000 consultes durant el 2024

10 març, 2025

Amb motiu del Dia Mundial dels Drets dels Consumidors, que se celebra el 15 de març, el Consell Comarcal de l'Anoia fa balanç de l'activitat de l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC), un servei gratuït que ofereix assessorament a la ciutadania en matèria de consum.

Durant el 2024, l’OCIC ha atès un total de 3.895 consultes, incloent-hi 2.844 consultes informatives i 649 reclamacions rebudes i gestionades. A més, s’han dut a terme 388 mediacions, de les quals 153 s’han resolt mitjançant un acord. L’OCIC també ha tramitat 14 expedients resolts per la Junta Arbitral de Consum de Catalunya.

Pel que fa als sectors més reclamats, les entitats bancàries encapçalen el rànquing amb un 20% de les reclamacions, principalment per queixes relacionades amb les despeses hipotecàries. El sector de l’energia elèctrica ocupa el segon lloc amb un 15% de les reclamacions, degut a la manca d’emissió de factures, seguit del transport per carretera, amb un 11%, derivat de les deficiències en la línia Igualada-Barcelona-Igualada. Altres sectors destacats inclouen la telefonia (7%), el transport aeri (6%) i la compra de vehicles de segona mà (4%).

A banda de l’atenció directa als consumidors, l’OCIC també treballa amb empreses i escoles per fomentar el consum responsable i prevenir males pràctiques comercials. Mitjançant sessions formatives i assessorament, es facilita que empreses i comerciants coneguin i apliquin la normativa en matèria de consum.

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Consell Comarcal de l’Anoia presta aquest servei gràcies al suport de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona. Per a més informació o per concertar una cita, la ciutadania pot contactar amb l’oficina a través del Consell Comarcal de l’Anoia.

Last modified: 10 març, 2025