El passat dimecres, 30 d’octubre, al Consell Comarcal de l’Anoia va tenir lloc una trobada dels responsables de Benestar Social, Salut Pública, Consum, Educació, Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, encapçalats per la vicepresidenta segona i responsable de l'Àrea d'Atenció a les Persones, Mercè Conesa, amb alcaldes i regidors de serveis socials de la comarca.
L'objectiu de la visita era rendir comptes del treball que des de la Diputació de Barcelona es realitza en els municipis en aquests àmbits i més concretament per explicar el Pla d’Urgència Social impulsat per la Diputació de Barcelona.
El pla, destinat a ajudar els governs locals, invertirà al voltant de mig milió d’euros a la comarca de l’Anoia repartits en tres línies de treball; actuacions d'urgència social, prestació dels serveis d'atenció domiciliària i transport adaptat i ajudes a l’escolarització de nens i nenes de 0 a 3 anys.
La distribució d’aquests ajuts seguiran uns criteris com la població, la renda familiar, situació de risc social i especificitats de cada família, entre altres i posteriorment, seran els serveis socials municipals els que valoraran com s’han de distribuir aquests ajuts.
La vicepresidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, va destacar que “amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones, han incorporat en aquest fons nous conceptes per cobrir necessitats com la pobresa energètica, el subministrament de medicaments o garantir les places creades i ocupades d’educació infantil”. Conesa va recordar també que “mai fins ara els plans d’urgència de la Diputació havien tingut una dotació econòmica tan important”.
Per la seva banda, Xavier Boquete, president del Consell Comarcal de l’Anoia va agrair el suport de la Diputació de Barcelona en uns moments en que com a responsables polítics hem de donar resposta a unes necessitats evidents.
Al llarg de la reunió es va exposar als alcaldes i regidors assistents a l’acte els diferents serveis que des de l'Àrea d'Atenció a les Persones s'ofereixen, es va valorar la seva implantació i es va obrir un torn de paraules per conèixer la seva opinió i oferir uns serveis més ajustats a les realitats i necessitats de cada territori.
Last modified: 5 de febrer de 2018