Sota el nom “l’Anoia del Camp a la Taula” l’ens comarcal vol potenciar el consum i la visibilitat del productes de proximitat autòctons de l’Anoia.
Des del Consell Comarcal de l’Anoia i en el marc de la Xarxa Productes de la terra es treballa per la promoció í per impulsar el consum de productes i artesania alimentaria generada o autòctona de casa nostra com l’oli, embotits, formatges, fruita, entre molts d’altres, amb l’objectiu d’enfortir el teixit empresarial de productes alimentaris locals i de qualitat.
En aquest sentit, des de fa un anys l’ens comarcal aposta per donar a conèixer la qualitat dels productes artesans alimentaris de l’Anoia. Durant aquest any 2011, són diverses les accions de promoció realitzades. S’ha creat una imatge, un logotip “L’Anoia del Camp a la Taula” per identificar l’artesania alimentaria de la comarca i tots els comerços i establiments que n’ofereixin. També s’ha realitzat el catàleg de productes de la terra que recull els productes alimentaris de la comarca. Aquesta guia també és pot consultar digitalment a les web anoiaturisme.cat i anoiaenviu.cat. A més, s’ha impulsat juntament amb l’Ajuntament d’Igualada el Mercat de Nadal en el que hi van participar 12 empreses de la comarca i en el marc d’aquest es va realitzar un curs de cuina de Nadal amb productes alimentaris de la comarca amb l’objectiu d’apropar-los a la ciutadania en general.
Ara, per aquest 2012, l’ens anoienc s’ha fixat unes noves actuacions i uns reptes per seguir promocionant i incrementar la visibilitat del distintiu “l’Anoia del Camp a la Taula” així com potenciar les diferents actuacions que es duguin a terme com és el Mercat de Nadal. A més, es vol actualitzar el cens d'empreses agroalimentàries per incloure pagesos que treballin varietats locals i constituir una associació d'artesans alimentaris i oferir-los formació com empresaris agroalimentaris. També, seguint la línea del catàleg de productes de l’Anoia es vol treballar per elaborar un nou catàleg però aquest contindria els establiments i comerços que comercialitzin productes artesans agroalimentaris.
Marijo Aubarell, consellera de comerç i Turisme del Consell Comarcal de l’Anoia, destaca que el sector de productes alimentaris locals i de qualitat té un gran potencial tant des del punt de vista de l'activitat econòmica com des de la seva projecció territorial, ambiental i cultural i, en definitiva, de reforçament de la identitat local, per aquest motiu des del Consell Comarcal de l’Anoia apostem pel treball a la Xarxa amb la finalitat d’enfortir el teixit empresarial de productes alimentaris locals i de qualitat de la terra.
En aquest sentit, el passat dijous 1 de març, la consellera va participar a la reunió del comitè director de la Xarxa de productes de la Terra per fer el seguiment i avaluar les actuacions realitzades durant l’any 2011, presentar les actuacions previstes per l’any 2012 i plantejar els nous reptes que té la Xarxa.
La finalitat de la Xarxa Productes de la terra és enfortir el teixit empresarial d'aquest sector a la província de Barcelona. La Xarxa, impulsada per la Diputació de Barcelona, està integrada pels Consells Comarcals de l’Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Garraf, Maresme, Osona i Vallès Oriental, el Consorci de Formació i Iniciatives Cercs Berguedà, el Consorci per a la promoció dels municipis del Moianès i el Consorci de Turisme del Vallès Occidental.
El vicepresident primer de la Diputació de Barcelona Alberto Fernández Díaz, va remarcar com a reptes de futur que “cal que la Xarxa actuï més directament amb les empreses per potenciar els aspectes de les relacions comercials i la internacionalització, dos aspectes a millorar al sector”. “També –afegia- cal incrementar la visibilitat de la Xarxa i ampliar la seva influència sobre altres institucions que treballen amb el sector”.
Com a dades generals, durant l’any 2011, a tota la província de Barcelona, un total de 504 empreses del sector, gairebé el 50%, han participat en accions organitzades per la Xarxa. S’han format més de 250 empreses i assessorat individualment a 163. Les activitats de promoció de la Xarxa han arribat a un públic superior a les 170.000 persones i prop del 50% de les accions efectuades s’han realitzat amb la implicació i col·laboració d’agents privats.
Last modified: 5 de febrer de 2018