Consum
Què és la OCIC?
L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Comarcal de l’Anoia, és un organisme d’àmbit comarcal totalment gratuït, on pots venir a informar-te, prèvia cita concertada, i et podem assessorar sobre els teus drets com a consumidor, realitzant ions de tràmit de queixes, reclamacions o denúncies que siguin necessàries.
L’OCIC també informa i assessora a les empreses i es realitzen activitats de formació en matèria de consum a empreses i escoles.
L’objectiu és garantir el compliment dels drets dels consumidors i, a través de l’assessorament i la formació, actuar perquè les empreses assoleixin els nivells exigibles.
Es vol fomentar un consum responsable envers el món i el medi ambient, ajudar que comerciants i empresaris coneguin i practiquin millor les normes referents al consum, supervisar i millorar el funcionament del mercat a Catalunya, tractant de prevenir la mala praxis comercial, el frau i la publicitat enganyosa.
Què fem a la OCIC?
Els objectius prioritaris de l’OCIC són: garantir els drets de les persones com a consumidores de béns i productes i usuàries de serveis, informar i orientar els consumidors sobre l’exercici dels seus drets i rebre denúncies i reclamacions dels consumidors per remetre-les a les entitats corresponents.
Informació, orientació i assessorament als consumidors i a les emeses sobre els seus drets i deures en matèria de consum i la forma d’exercir-los.
Formació a diferents col·lectius d’aspectes relacionats amb el món del consum, per mitjà de xerrades, seminaris i cursos de formació.
A través de les escoles també eduquem els nens i nenes en el consum responsable.
Actuem per a la resolució dels conflictes que puguin sorgir entre empreses i els consumidors a través de la mediació i l’arbitratge.