Servei de Participació Ciutadana
És un servei que ordena i proposa les línies estratègiques en termes de promoció de la participació a la comarca de l’Anoia, tan de suport i capacitació dels ajuntaments com de promoció directa de participació de la ciutadania.
Accions del Servei de Participació Ciutadana
1. Promoure la participació ciutadana de les polítiques municipals i comarcals.
- Millorar la qualitat dels projectes de participació ciutadana que es desenvolupen a la comarca.
- Optimitzar els recursos existents mitjançant la coordinació de projectes i/o l’articulació d’aquests.
- Dotar als ens d’eines metodològiques i teòriques per a la planificació, el disseny, l’execució i l’avaluació dels projectes de participació ciutadana.
- Orientar les actuacions, els projectes i els tècnics que treballen en projectes de participació ciutadana a la comarca, fomentant la creació de xarxes supramunicipals i el seu manteniment.
2. Gestionar la informació que es genera entorn la participació ciutadana.
- Difondre les accions i processos que tenen lloc a la comarca i la d’altres administracions que estiguin relacionades amb la participació ciutadana.
- Mantenir activa una borsa de recursos de participació ciutadana i fer-la accessible a tècnics i polítics.
- Col·laborar i representar tècnicament al Consell Comarcal de l’Anoia en la creació de xarxes intercomarcals de participació ciutadana.
3. Crear formacions entorn la participació ciutadana.
- Organitzar formacions en temes de participació ciutadana adreçada a responsables polítics, tècnics o a la ciutadania organitzada i no organitzada.
- Sensibilitzar i informar tècnics, polítics i ciutadania de tota la comarca en matèria de participació ciutadana.