Anglès A2A
Objectius
Competències pragmàtiques: funcional i discursiva
Comprensió oral
- Identificar la intenció comunicativa, la idea principal i els punts principals de missatges orals breus sobre temes familiars i de la vida quotidiana, emesos en situació de comunicació directa, molt a poc a poc, amb pauses i amb possibilitat de repeticions o aclariments.
- Comprendre el sentit global i confirmar detalls predictibles en textos orals breus i senzills, emesos per mitjans tècnics i articulats, en bones condicions acústiques, molt a poc a poc, amb claredat, pauses i sent possible la repetició.
Expressió oral
- Realitzar intervencions breus i senzilles, però que resultin comprensibles, adequades i coherents, relacionades amb els seus interessos i amb les necessitats de comunicació més immediates previstes en la programació, en un registre neutre, amb pauses i interrupcions considerables, amb un repertori i control molt limitat dels recursos lingüístics i recorrent a el suport gràfic i de comunicació gestual.
Comprensió escrita
- Copsar la intenció comunicativa, el sentit global, els punts principals, la informació específica predictible i el registre formal o informal de textos breus i senzills en llengua estàndard, recolzant-se en la informació visual i el context.
Expressió escrita
- Oferir informació personal per escrit, omplir formularis senzills i transcriure informació.
- Escriure missatges i textos breus i senzills, relatius a aspectes quotidians concrets, adequats a la situació de comunicació, amb una organització i cohesió elemental, un registre neutre i un control molt limitat dels recursos lingüístics.
Interacció oral i escrita
- Participar en converses senzilles relacionades amb situacions de comunicació habituals, sempre que l'interlocutor parli a poc a poc, amb claredat i es puguin sol·licitar aclariments o repeticions.
- Comprendre i escriure missatges i textos breus de caràcter personal i social, adequats a la situació de comunicació, utilitzant una organització elemental, un registre neutre i amb un control molt limitat dels recursos lingüístics
Competència sociocultural i sociolingüística
- Familiaritzar-se amb els aspectes socials més rellevants de les situacions de la vida quotidiana i personal per tal de fer un ús bàsic apropiat de la llengua i adequat a la situació comunicativa.
- Reconèixer i utilitzar les formes de relació i tractament social més usuals, dins d'un registre estàndard.
- Comprendre els comportaments i valors diferents als propis subjacents en els aspectes socioculturals més quotidians i evidents.
Competència lingüística
- Fer servir un repertori bàsic de lèxic i expressions relatives a les situacions i funcions més habituals previstes en aquest programa.
- Assolir un control molt limitat dels recursos lingüístics, amb els possibles errors sistemàtics propis del nivell
Competència estratègica
- Desenvolupar estratègies de treball personal i autònom utilitzant diverses fonts de comunicació i recursos, incloses les tecnologies de la informació i la comunicació, que permetin plantejar un aprenentatge al llarg de la vida.
- Participar activament en el procés d'aprenentatge en col·laboració amb el formador i altres alumnes, progressant cap a un aprenentatge autònom.
- Avaluar les produccions pròpies i les dels altres, analitzant errors i dificultats i assenyalant formes de correcció o superació.
Continguts
A. COMPETÈNCIES LINGÜÍSTIQUES
A.1 Continguts lexicosemàntics
1. Vocabulari bàsic relacionat amb:
- Identificació personal: dades personals necessàries per identificar-se i desenvolupar-se en els àmbits personal i públic en situacions quotidianes i en visites turístiques a països estrangers.
- Habitatge, llar i entorn: l'habitatge (tipus, serveis, habitacions, mobles, roba de casa, instal·lacions i estris de la llar, reparacions), ciutat / camp, zona on viu (el barri i la ciutat), regió, país .
- Activitats de la vida diària: a casa ia la feina, la rutina diària, professions, treball: característiques, horari i activitat diària, qualificació professional, salari.
- Temps lliure i oci: aficions, interessos personals, activitats de temps lliure: activitats intel·lectuals i artístiques, esports, festes, la música, instruments musicals.
- Viatges: transport públic: aeroport, estacions de tren, autobús, metro, taxi. Bitllets, preus i horaris. Turisme: camp, platja, muntanya. Vacances, tipus d'allotjament (lloguer, hotel, campisme), documents, equipatge.
- Relacions humanes i socials: família, amistats, vida social: cites, reunions, invitacions, contactes per correspondència.
2. Formació de paraules molt freqüents: girlfriend, policeman.
3. Afixos més freqüents: cleaner, Unhappy, impossible. 4. Presentació d'antònims (tall-short) i paraules de significat pròxim (table, desk).
A.2 continguts gramaticals
1. Oració
- Concordança subjecte- verb en nombre
- Presentació i iniciació d'oracions declaratives afirmatives i negatives; interrogatives (amb i sense partícules) i respostes breus (Yes, I am. No, she doesn't) en els temps verbals estudiats.
- Ordre dels elements: subjecte, verb i complements; posició de la negació.
- Oracions imperatives (sit down, please).
2. Noms i adjectius
- El nombre d'el nom: formació de l'plural + (e) s; plurals irregulars (women, men); noms que s'usen només en plural (people).
- El gènere del nom de persones: paraules diferents per al masculí / femení (boy-girl); paraules comunes per a tots dos (teacher); sufix -ess per formar el femení d'alguns noms (waiter-Waitress).
- Noms comptables i incomptables i consolidació de casos que presenten més dificultat (people, money, paper ...).
- El genitiu 's / s'(Jane's sister, my parents'car)
- L'adjectiu: formes, ús i posició en l'oració. Invariabilitat per gènere i nombre.
3. Determinants
- L'article determinat i indeterminat. Usos més comuns i omissió.
- Demostratius i concordança en nombre amb el nom: That car is very fast
- Interrogatius: What (What colour is it?).
- Possessius: my, your, his, her, our, their
4. Pronoms
- Pronoms personals subjecte i complement, impersonals, demostratius, interrogatius i indefinits.
- Ús de one (s): the xarxa one
5. Verbs
- Formes i usos de l'verb be en present.
- Verbs auxiliars do i be. Característiques i ús.
- Present simple dels verbs més freqüents. Presentació i iniciació - Imperatiu (Listen. Do not write).
- Formes i usos de l'verb be en passat.
- El Present Simple i el Present Continu dels verbs més freqüents. Contrast entre els dos temps.
6. Adverbis
- Interrogatius: Where, When, How, Why. - Afirmació i negació (yes, no).
- Forma, ús i posició més freqüent dels adverbis i locucions adverbials per indicar: lloc i adreça, manera, temps, quantitat, probabilitat (perhaps, maybe) i freqüència.
7. Enllaços
- Ús de les preposicions més freqüents de lloc, adreça i temps.
- Presentació d'altres preposicions (with, without, about).
- Preposicions que precedeixen a certs noms (by car, at work, on holiday).
A.3 Continguts ortogràfics
1. L'alfabet. Lletrejo.
2. Representació gràfica de fonemes i sons:
- Correspondències més freqüents entre grafies i fonemes. Correspondències inusuals en paraules d'ús freqüent.
3. Ús de majúscules en noms propis de persones, llocs i altres: dies de la setmana, mesos, nacionalitats i idiomes.
4. Ús bàsic dels signes ortogràfics: punt, dos punts, coma, interrogació, exclamació, apòstrof i guió.
5. Formes de contracció (didn't, can not)
6. Signes d'ús comú: @, €, £, $
A.4 Continguts fonètics i fonològics
1. Sons i fonemes vocàlics.
- Sistema vocàlic: Les vocals: contrast entre vocals llargues i curtes.
2. Sons i fonemes consonàntics.
- Sistema consonàntic: Seqüències inicials i finals: pronunciació de grups consonàntics ( "consonant clusters")
B. COMPETÈNCIES SOCIOLINGÜÍSTIQUES I SOCIOCULTURALS
Continguts sociolingüístics i socioculturals
Marcadors lingüístics de relacions socials, normes de cortesia, estereotips i introducció bàsica a les varietats geogràfiques i de registre.
C. COMPETÈNCIES PRAGMÀTIQUES
C.1 continguts funcionals
- Actes assertius: funcions o actes de parla relacionats amb l'expressió de el coneixement, l'opinió, la creença i la conjectura: afirmar, anunciar, assentir, classificar, descriure: educació, treball, persones, caràcter, significat, experiències, accions i projectes referits a hores d'ara, a l'passat i a el futur, dissentir, expressar acord i desacord, expressar desconeixement, expressar una opinió, formular hipòtesis, expressar graus de certesa, identificar / es, informar sobre rutines i hàbits, gustos, plans, decisions, presentar / es, recordar alguna cosa a algú, rectificar, corregir informació.
- Actes compromisius: funcions o actes de parla relacionats amb l'expressió d'oferiment, intenció, voluntat i decisió: expressar la intenció, la decisió o la voluntat de fer o no fer alguna cosa, convidar, oferir alguna cosa o ajuda, oferir-se a fer alguna cosa.
- Actes directius: funcions o actes de parla que tenen com a finalitat que el destinatari faci o no faci alguna cosa, tant si això és, al seu torn, un acte verbal com una acció d'una altra índole: aconsellar, alertar, donar instruccions o permís, demanar : alguna cosa, ajuda, confirmació, informació, instruccions, opinió, permís, que algú faci alguna cosa; prohibir o denegar, proposar, permetre, ordenar, sol·licitar, acceptar i rebutjar.
- Actes fàctics i solidaris: funcions o actes de parla que es realitzen per establir o mantenir el contacte social i expressar actituds respecte als altres: acceptar o declinar una invitació, ajuda o oferiment, agrair, atraure l'atenció, donar la benvinguda, acomiadar , expressar aprovació, felicitar, interessar-se per algú o alguna cosa, lamentar, demanar i acceptar disculpes, refusar, saludar i respondre a salutacions.
- Actes expressius: funcions o actes de parla que expressen actituds i sentiments davant determinades situacions: expressar alegria / felicitat, estima / simpatia, decepció, desinterès, dubte, esperança, preferència, satisfacció, tristesa i enuig.
C.2 continguts discursius
- Iniciació de fórmules bàsiques relacionades amb el control de la comunicació: demanar que repeteixin que parlin més alt, demanar aclariments, etc.,
- Fórmules de cortesia (Excuse me; Please; Thank you; Sorry)
- Marcadors conversacionals per saludar presentar-se, dirigir-se a algú, acomiadar-se, interactuar, demanar ajuda (Hi; Excuse me; See you; Can you help me?).
Duració: 75 hores
Data inici curs: Horari flexible
Data fi de curs: 19 de desembre de 2025
Adreça: Avinguda Europa, 7-9
Preinscripció a la formació