Consell Comarcal de l'Anoia

Benvinguts al Consell Comarcal de l'Anoia
    
Error
  • JFTP::login: Unable to login
  • JFTP::mkdir: Bad response
  • JFTP::chmod: Bad response
  • JFTP::mkdir: Bad response
  • JFTP::chmod: Bad response
  • JFTP::mkdir: Bad response
  • JFTP::chmod: Bad response

Consum

  • PDF

Consum

Recomanacions als passatgers afectats pel cas Spanair

 


Què és la OCIC?

L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Comarcal de l'Anoia, és un organisme d’àmbit comarcal totalment gratuït, on pots venir a informar-te, prèvia cita concertada, i et podem assessorar sobre els teus drets com a consumidor, realitzant ions de tràmit de queixes, reclamacions o denúncies que siguin necessaries.

L'OCIC també informa i assessora a les empreses i es realitzen activitats de formació en matèria de consum a empreses i escoles.

L'objectiu és garantir el compliment dels drets dels consumidors i, a traves de l'assessorament i la formació, actuar perquè les empreses assoleixin els nivells exigibles.

Es vol fomentar un consum responsable envers el món i el medi ambient, ajudar que comerciants i empresaris coneguin i practiquin millor les normes referents al consum, supervisar i millorar el funcionament del mercat a Catalunya, tractant de prevenir la mala praxis comercial, el frau i la publicitat enganyosa.

Què fem a la OCIC?

Els objectius prioritaris de l'OCIC són: garantir els drets de les persones com a consumidores de béns i productes i usuàries de serveis, informar i orientar els consumidors sobre l'exercici dels seus drets i rebre denúncies i reclamacions dels consumidors per remetre-les a les entitats corresponents.

Informació, orientació i assessorament als consumidors i a les emeses sobre els seu drets i deures en matèria de consum i la forma d’exercir-los.

Formació a diferents col·lectius d’ aspectos relacionats amb el món del consum, per mitjà de xerrades, seminaris i cursos de formació.

A través de les escoles també eduquem els nens i nenes en el consum responsable.

Actuem per a la resolució dels conflictes que puguin surgir entre empreses i els consumidors a través de la mediació, l’ arbitratge i si s’ escau l’ inspecció de consum.

També actuem per millorar el funcionament del mercat de productes i serveis, a través del control i la inspecció, ja sigui en la presa de postres de productes o en el control de diferents aspectes del consum.